poniedziałek, 21 marca 2016

Moje półki! Od M do W


Dzisiejszy post jest kontynuacją "Moje półki! Dziś od A do M", więc nie pozostaje mi nic innego, jak po prostu zaprosić Was do zapoznania się z  kolejną częścią mojej kolekcji! Miłego czytania!

Wydawnictwo Muza

Katarzyna Bonda "Tylko martwi nie kłamią" - Książka kupiona na fali popularności Pani Bondy. Gdy zrobił się wielki raban wśród blogerów z powodu jej wspaniałych powieści, kupiłem tę pozycję by się przekonać, jak to z tą autorką jest. Książka tak leży i leży i niczym nie zachęca do przeczytania.

Eshol Nevo "Do następnych mistrzostw" - Książka, którą uwielbiam., mogę ją czytać setny raz, a i tak odnajdę w niej coś nowego. Mam z nią tylko jeden wielki problem - nie wiem jak napisać o niej recenzję...

Wydawnictwo NovaEres 

Magda Bielicka "Jestę magistrę" - Choć od tego wydawnictwa trzymam się najdalej jak mogę, ta pozycja została mi polecona przez Gośkę z Zapisków jako "jedyna książka z Nova, którą da się czytać i nie ma dużo baboli".

Wydawnictwo Otwarte 

Jacek Piekara "Szubienicznik" - Jak wszyscy wiedzą, jestem fanem Pana Jacka, więc i tej pozycji u mnie na półce nie mogło zabraknąć. Teraz tylko znaleźć drugi tom i będzie kompletnie.

John Verdon "Wyliczanka" - Od tej książki rozpoczęła się moja przygoda z tym autorem. Wyliczanka to naprawdę dobry i wciągający kryminał. Nie mogłem się od niego oderwać i jeśli miałbym wskazać swoją ulubiona książkę, tego gatunku, to chyba właśnie będzie ta.

John Verdon "Złe towarzystwo" - Kupiłem ją pod wpływem pozytywnego wrażenia, jakie wywarła na mnie poprzednia książka autora. Co z tego wyjdzie - niedługo zobaczycie.

Wydawnictwo Pascal

Dario Castagno "Za dużo słońca Toskanii", "Za dużo wina Toskanii", "Dzień w Toskanii" - Trzy książki opowiadające o Toskanii, napisane przez rodowitego mieszkańca tych rejonów. Jest zupełnie inna od książek pisanych przez tych, którzy byli tam miesiąc, rok i podobno pokochali ten rejon.

Michael Sadler "Anglik w Paryżu"-  Czyli o tym jak Anglicy nie lubią się z Francuzami. Dzięki tej książce możemy przeczytać relację z pierwszej ręki - od Anglika mieszkającego w Paryżu.

Wydawnictwo Powergraph

Antologia "Herosi" - Tę książkę uwielbiam! Uważam ją za najlepszą antologię, jaką mam w swoich zbiorach. Kilka opowiadań o superbohaterach w naprawdę dobrym wydaniu. (Autografy)

Antologia "Science Fiction" - Nie ukrywam, kupiłem tę pozycję bo po prostu trafiła mi się okazja. Co do samej książki wydaje się ciekawa, ale ostatnio trudno mi się zebrać do SF (poza Głębią).

Rafał Kosik "Amelia i Kuba. Nowa Szkoła" - Książka, którą do recenzji podarowało mi samo wydawnictwo. I choć to pozycja dla dzieciaków, czytałem ją z równą przyjemnością.

Robert M. Wegner "Opowieści z meekhańskiego pogranicza. Północ-Południe", "Opowieści z meekhańskiego pogranicza. Wschód-Zachód" -  Pierwszy tom kupiony pod wpływem opowieści sporej części znajomych;  jak to Wegner dobrze pisze. Drugi tom dostałem w prezencie od jednej z recenzentek. (Autograf w obydwu tomach)

Wydawnictwo Prószyński 

Stephen King "Ręka Mistrza" "Mistery" - Kupiłem tylko dlatego, że miałem za dużo czasu na myślenie w kolejce na poczcie. Ale 10zł za książkę Kinga, wydaje mi się dobrą okazją.

Terry Pratchett i Stephen Baxter "Długa Ziemia" - Nie ukrywam, że jestem ogromnym fanem Świata Dysku, jak i samego twórcy tego cyklu. Dlatego  też „Długą Ziemię” kupiłem po to, by sprawdzić czy inne serie Pratchetta też mnie czymś miło zaskoczą.

Wydawnictwo Rebis

Adrian Tchaikovsky cykl "Cienie Pojętnych" - (pierwsze cztery tomy) Ten cykl, jeśli dobrze pamiętam, jest jednym z moich pierwszych. Gdy pierwszy raz przeczytałem Imperium "Czerni i Złota" stwierdziłem, że to nie dla mnie. Ale ludzie się zmieniają...

Wydawnictwo Replika

Witold Mikołajczak "Wojny Polsko - krzyżackie" - Jako że wojny z Krzyżakami przypadają na największy rozkwit Mazowsza, to czuję się zobowiązany do posiadania tej książki. Będąc lokalnym patriotą, uwielbiam ten okres w historii tych ziem, więc powyższa książka w moich zbiorach nie powinna nikogo zaskoczyć.

Wydawnictwo Runa

Maja Lidia Kossakowska "Obrońcy Królestwa" - Kolejny książkowy prezent jaki dostałem. Tym razem odbyło się to na zasadzie "A bierz, mi niepotrzebne". (Autograf)

Wydawnictwo SQN

Carlo Ancelotti "Nienasycony Zwycięzca" - Tej książki nie mogło tu zabraknąć. W końcu to właśnie Carlo zawdzięczam moje największe emocje podczas kibicowania mojemu ukochanemu Milanowi. To on stworzył takich piłkarzy jak Kaka, to on grał z Maldinim.

Jakub Ćwiek "Chłopcy", "Chłopcy. Bangarang" - Pierwszy tom cyklu. Był też pierwszą książką, którą recenzowałem na blogu i choć wstydzę się tych recenzji nie ukrywam, że to właśnie ta pozycja zachęciła mnie do napisania pierwszej notki . I po części dzięki niej dziś robię to, co lubię. (Autograf)

Marcin Harasimowicz "Lakers. Złota historia NBA" - By grać w kosza byłem zawsze za niski, ale czytać i grać na konsoli w NBA uwielbiałem. Miałem tam zawsze problem z wyborem drużyny, miedzy Lakersami a Chickago Bulls. Więc biografia zespołu, w którym lata świetności mieli między innymi Kobie Bryant i Shaquille O'Neal, musiała się u mnie znaleźć!

Phil Jackson "11 Pierścieni" - to biografia boga NBA. Człowieka, który trenował takich zawodników jak Jordan, Pipen, O'Neal czy najbardziej szalonego człowieka na boisku Denisa Rodmana. To ojciec takich drużyn jak Chicago Bulls i La Angeles Lakers. Ale „11 Pierścieni” to przede wszystkim najlepsza biografia, jaką kiedykolwiek przeczytałem.

Wydawnictwo SuperNowa

Witold Jabłoński "Dzieci Nocy" - Książka kupiona z sympatii do Pana Witolda. Cienka, kusząca i o normalnych wampirach.

Witold Jabłoński "Słowo i Miecz" - Na lekcjach historii od zawsze uczą nas, że gdy Mieszko przyjął chrzest, wraz z nim zrobiła to cała Polska. Czy aby na pewno poszło to tak sprawnie i prosto? W tej książce autor powoli odkrywa przed czytelnikiem prawdziwą historię, o której nie nauczą w szkołach, a robi to łącząc przeszłość z fantastyką. (Autograf)

Andrzej Sapkowski cykl "Wiedźmina" (tomy jeden - sześć, oraz Sezon Burz) - Książki, które są dla mnie wyzwaniem. Co do Wiedźmina mam różne odczucia - czasem go uwielbiam, czasem nienawidzę. A czy kiedyś go zrecenzuję? Pewnie nie.

Andrzej Sapkowski "Żmija" - Kupiłem tę książkę, bo to podobno najgorsza książka fantasy, jaka powstała spod pióra tak znanego autora.

Janusz A. Zajdel "Paradyzja" - To, że Zajdel mistrzem jest, nikomu chyba mówić nie muszę. Ja jednak kupiłem tę książkę z innego powodu. Zrobiłem to głównie po to, by zdobyć autograf od żony autora. Pani Jadwiga, którą miałem okazję poznać, okazała się najwspanialszą kobietą jaką znam. Taką babcię to ja bym chciał mieć! (Autograf)

Wydawnictwo Świat Książki

Roberto Escobar "Księgowy Mafii" - Od zawsze uwielbiam oglądać programy o przestępcach, zbrodniarzach i seryjnych mordercach. Ale brat autora tej książki jest kimś wyjątkowym w tym gronie, kto do tej pory wydaje mi się tak nierealny, tak filmowy. „Księgowy Mafii” to relacja o życiu przy kimś takim jak Pablo Eskobar. To historia, którą opowiada osoba znająca go najlepiej - jego własny brat.

Janusz Głowacki "Good night, Dżerzi" - Książka, w której zakochałem się jeszcze przed jej przeczytaniem. Wszystko za sprawą jednego z nagrań podczas promocji książki. Jest to kilka zdań z pierwszych stron książki, czytanych przez Krzysztofa Globisz. (Autograf)

Janusz Głowacki "Sonia, która za dużo chciała" - Hmm... i co ja mam o niej teraz powiedzieć? Książka dla każdego, kto lubi długie opowiadania. Pozycja również dla kogoś, kto woli krótkie, kilkustronicowe teksty. (Autograf)

Jarosław Kret "Mój Egipt", "Moje Indie" - Uwielbiam Indie i bardzo lubię wyszukiwać książki o tej tematyce. „Mój Egipt” kupiłem po prostu dlatego, bo „Moje Indie” bardzo mi się spodobały. Kret w opisywaniu tych krajów jest prawdziwy i autentyczny. (Autograf)

Jan Wróbel "Zbrodnia doskonała" - Książka, którą dostałem w prezencie przy okazji robienia zakupów na jednej ze stron internetowych. Co do niej, kompletnie nie wiem co to jest. Ale może w końcu czas zapoznać się z Panem Wróblem?

Mitchell Zuckoff "Uwięzieni w raju" - Książka kupiona, bo kosztowała pięć złotych. Korci mnie by zrobić z nią jakiś konkurs. Więc bądźcie czujni.

Wydawnictwo Uroboros 

Marta Kisiel "Nomen Omen" - Uwielbiam Martę Kisiel. Uwielbiam to, jaka jest prywatnie. Uwielbiam to, jak pisze książki. Uwielbiam jakie daje autografy. Aż mnie teraz korci by usiąść i napisać pytania na wywiad i namówić Martę by odpowiedziała! Co Wy na to? A co do Nomen Omen, o mało nie zleciałem z łóżka ze śmiechu przy czytaniu tej książki. (Autograf i to jaki!)

Marcin Mortka "Morza Wszeteczne"- Marcina można nazwać specjalistą w pisaniu książek pirackich. Ja uwielbiam jego Karaibską Krucjatę, ale i Morza powoli zaczynają mi się coraz bardziej podobać.

Wydawnictwo Videograf

Romuald Pawlak "Cabezano. Król karłów" - O tej książce kilka słów z jej autorem zamieniłem podczas tworzenia wywiadu. Tam również możecie dowiedzieć się sporo o samym Romku. A co do książki, zaskoczył mnie jej temat i jak znalazła się okazja, od razu kupiłem.

Wydawnictwo WAB

Hugh Laurie "Sprzedawca Broni" - Zaskoczeni nazwiskiem autora? Tak, ja też byłem. Autor to nikt inny jak wszystkim dobrze znany Dr. House z serialu o tym samym tytule. Książkę, nie ukrywam, kupiłem właśnie ze względu na autora.

Amy Stewart "Zbrodnie Robali" - Książka kupiona pod wpływem mojej fascynacji wszystkim, co ma osiem i więcej nóg. Zbrodnie pełne są ciekawostek ze świata tychże zwierząt. Choć nie obeszło się również bez wpadek, o czym w mojej recenzji.

Mirosław Tomaszewski "Marynarka"-  Do tej książki mam sentyment. To jedna z moich pierwszych pozycji, które dostałem do recenzji. I sporo czasu zajęło mi znalezienie jej w wersji papierowej. Dodatkowo teraz w środku mam świetny autograf od autora, z którym możliwe, że niedługo zobaczycie wywiad.

2 komentarze:

  1. Ten i poprzedni wpis to naprawdę wszystkie książki jakie masz w domu? Wychodzi na to że jestem jakimś dziwolągiem, bo tego co się u mnie nazbierało przez lata starczyłoby na osobny blog.

    Również nie rozumiem fenomenu Pani Bondy. Pisze przeciętnie, nie porywa. "Za dużo słońca Toskanii" czeka w kolejce. Kocham ten region, jak i całe Włochy. Spędziłem tam raptem miesiąc, ale nie zamierzam pisać o mojej włoskiej przygodzie. Wolę poczytać co piszą inni. Pozdrawiam.

    P.s. Zapraszam do siebie. My, męscy blogerzy książkowi musimy trzymać się razem, bo jest nas mało, i wprowadzić w tym sfeminizowanym zakątku blogsfery męskie porządki. http://oczytany-facet.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie to nie wszystkie na moim instagramie są np. półki na których stoją książki z Fabryki Słów ( https://www.instagram.com/p/BC5Uw3DjgMa/ ). Oddzielna półka jest również na książki większych rozmiarów, a książki od W stoją na biurku. Oraz mam oddzielnie serie książkowe ustawione jak: Zwiadowcy, Świat Dysku, Książki Lema i Biblioteka Poznaj Świat

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...