poniedziałek, 25 lipca 2016

Po urlopowy stosik wakacyjny!

Dziś kolejny stosik. Tym razem, po wizycie w Warszawie moja kolekcja powiększyła się o kilka fajnych książek, które dziś chcę Wam zaprezentować!

Zacznijmy od góry:

Marcin Podlewski - "Głębia. Powrót" - drugi tom trylogii napisanej przez Marcina jest mi najbliższy choć go jeszcze nie czytałem. A wszystko dlatego, że w nim przeczytamy o pewnym bohaterze występującym na "Karmazynie". Z resztą sami zobaczcie niżej.
Przemek Jurek - "Kochanowo i okolice" - ta książka chodziła za mną i chodziła za każdym razem kiedy od widziałem Dedalusa w Warszawie na Chmielnej. Tym razem, pokusa była silniejsza i w końcu wpadła w moje ręce.

Marcin Wolski - "I stała się ciemność" - jest to pierwszy zbiór opowiadań tego autora jaki znalazł się w moich rękach. Jego książki uwielbiam, więc zobaczymy jak to będzie z krótkimi historiami.

Arkady Fiedler - "Dziękuję ci, kapitanie" - uwielbiam książki podróżnicze. A Fiedlera traktuję jako jednego z tych, dzięki którym zobaczyłem jak obce kultury i dalekie kraje mogą być fantastyczne.
Dlaczego kupiłem tę książkę? Właśnie dlatego, bo to FIEDLER!

Arkady Fiedler - "Wyspa kochających lemurów" - kolejna pozycja w moim zbiorze tego wybitnego podróżnika. Ale co ja będę dużo pisał; to znów FIEDLER.

Izolda Kiec - "Historia polskiego kabaretu" - książka, którą musiałem mieć, wszakże uwielbiam kabaret młody, nowy i stary, klasyczny. Udało mi się kilka razy być na występie podczas nagrywania programu "Latający klub 2", teraz mogę dowiedzenia się jak to wszystko u nas się zaczęło.

Wiesław Kot - "Sto najważniejszych scen filmu polskiego" - jako kulturoznawca lubię czasem spojrzeć na tego typu książki i ocenić czy zgadzam się z autorem czy wręcz przeciwnie. Aż nie mogę się doczekać jak skończę "Sto.." i szczerze powiem, czy te sceny właśnie są i według mnie najważniejsze.

Bartłomiej Grzegorz Sala - "W górach przeklętych" - książka, o której ostatnimi tygodniami głośno na blogu. Jest już tutaj jej recenzja oraz wywiad, który przeprowadziłem z Bartkiem kilka dni temu.

Teraz jeszcze muszę się Wam pochwalić dwoma sprawami:

Po pierwsze zostałem znów patronatem książki Marcina Brzostowskiego.
Teraz oficjalnie mogę Wam się przyznać, że zrobiłem to z wielką radością, a recenzja jego książki już niedługo na blogu.
A co sam autor mówi o powieści sami przeczytajcie:
"„Podpalę wasze serca!” – to zanurzona w grotesce i absurdzie powieść, ukazująca perypetie głównego bohatera, czterdziestoletniego pracownika korporacji, który zostaje uwikłany w „spisek” oraz w życiu którego pojawia się demoniczna postać z „innego wymiaru”. Gdy dotychczasowe życie głównego bohatera legnie w gruzach, jedyną szansą na odmianę losu stanie się SZALEŃSTWO. Czy faktycznie jest to dobre rozwiązanie, niech odpowie sam Czytelnik."

Ale jak widać "Podpalę wasze serca" dotarły do mnie w dwóch egzemplarzach! A zatem już niedługo pojawi się konkurs!

Na koniec jeszcze powiem Wam o jeszcze jednym moim małym sukcesie.
A jest nim kolejna fajna współpraca! Papierowy księżyc, bo o tym wydawnictwie mowa, kilka dni temu wybrał mnie na jednego ze swoich recenzentów. Więc już niedługo spodziewajcie się kilku fajnych recenzji!

3 komentarze:

  1. Świetny wybór książek. Widzę wartościowe i niezwykle interesujące tytuły.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Zupełnie nie moja bajka, ale życzę Ci udanej lektury:))))

    OdpowiedzUsuń
  3. Niezłe zdobycze :D Szkoda, że znam jedynie "Podpalę wasze serca!"
    Ps. Gratuluję współpracy, lubię ich książki :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...